Homepage

Landen

Je kunt ons een E-mail sturen!

Vancouver & Vancouver Island, Canada

Foto/verslag (1)

De staat British Columbia aan de westkust van Canada en de noordwestelijke staten van de USA zijn onze bestemmingen voor mei, juni en Juli. We landen in Vancouver en kunnen de volgende dag onze camper ophalen. Onze camping ligt aan de overkant van de Capilano brug in het noorden van Vancouver. We gaan met de bus de stad in en we hebben mazzel dat het heel mooi weer is; 's ochtends regende het nog....

Wie zijn wij ?

Astrid (as) en Erwin (urrie) en onze zoon Joshua zijn verzot op reizen. De laatste 17 jaar hebben we vele reizen gemaakt en de laatste jaren hebben we dit ook digitaal vastgelegd.

Indeling site

Via de links zijn enkele reizen te volgen en onze Pacific reis in 2004 van 6 maanden staat er helemaal compleet op. Inmiddels hebben we alle werelddelen bezocht maar gelukkig nog lang niet alle landen, dus we hebben nog wat reisjes voor de boeg

Waarom een reissite ?

We proberen iedereen mee te laten genieten van al het moois wat er op deze wereldbol te zien is. We beseffen dat ook wij pas een heel klein beetje hebben gezien en staan dan ook open voor nieuwe suggesties via de email link.

We bezoeken Gastown met de bekende stoomklok, Chinatown, Canada Place, Stanley Park, Robson street en de wijken West End en Yale Town. Het gezelligste is de markt op Granville Island. Deze bereiken we met een watertaxi en op de markt slaan we verse zalm, verse kip en vers fruit in.

Dwars door het centrum (en dat is even wennen met een camper van 3,20 meter breed) rijden we naar Tsawwassen. Hiervandaan vertrekt de ferry naar Vancouver Island. Victoria is de eerste plaats die we bezoeken. We vinden een camping in de West Bay Marina met prachtig uitzicht over de stad. Gelukkig kunnen we de volgende dag van dit mooie uitzicht genieten want als we aankomen, regent het en dat blijft de hele dag, avond en nacht doorgaan....Ondanks de regen willen we wel wat van Victoria zien dus we trekken onze regenjassen aan en met een watertaxi gaan we naar het centrum....

Vanuit Victoria gaan we naar Parksville waar we overnachten aan het strand. Dan rijden we door het binnenland naar Tofino aan de westkust. Hier zien we de eerste vergezichten van bergen, bomen en bootjes.

Long Beach is een van de mooiere stranden in Canada en een surflocatie. Wij zijn er echter niet direct ondersteboven van....

Ucluelet ligt ook aan de westkust en hier blijven we een paar dagen. De kust is ruig maar mooi om te aanschouwen. Hier zien we ook twee Eagles (arenden).

In Ucluelet maakt Joshua zijn eerste hike (wandeling) van 2,5 km. Een hele prestatie van ons ventje..........

Vanuit Ucluelet rijden we naar Qualicum Beach en overnachten hier. Het is Victoria Day, een nationale feestdag in Canada. Families gaan dit weekend, na een lange winter, naar de camping om te vissen en een kampvuur te stoken. Dit kampvuur stoken bevalt Erwin en Joshua ook goed en met zijn tweeen gaan ze hout sprokkelen. De volgende dag rijden we naar Campbell River, waar de First Nations (indianen) totempalen hebben staan. Op Vancouver Island zijn vele totempalen te vinden en deze worden gebruikt als een soort familie stamboom.

Telegraph Cove is de volgende plaats waar we heen rijden. We willen hiervandaan een walvissen tour boeken maar we zijn nog te vroeg in het seizoen en er zijn derhalve nog geen tours. Wel kunnen we een grizzly-beren tour boeken. Deze duurt echter minimaal 8 uur en Joshua mag niet mee gezien zijn leeftijd. We besluiten dat Erwin met deze tocht meegaat en Astrid een volgende keer. Een boot brengt Erwin naar Knight Iinlet op 80 km varen van Telegraph Cove. Onderweg zien we vele dolfijnen en arenden waaronder deze....

We denken een grizzly beer gespot te hebben, deze zijn bruin van kleur en zeldzamer dan de zwarte beer, maar het blijkt een zwarte beer te zijn. We komen met de boot zeer dichtbij en kunnen mooie foto's maken. Schitterend om zo'n dier in zijn natuurlijke omgeving te zien......

We lunchen op de boot bij een waterval en zien een aantal dolfijnen in de golfslag van de boot spelen. Daarna gaan we weer op zoek naar grizzly beren.

Na nog wat dolfijnen gezien te hebben, lukt het ons om aan het einde van de middag een moeder grizzly beer met kind te spotten. De beer heeft net een lange winterslaap achter de rug en is zwaar vermagerd en is op zoek naar voedsel. Het kleine grizzly beertje heeft ook honger en wordt voor ons aanzicht gezoogd (wat uitzonderlijk schijnt te zijn).

Op de terugweg naar Telegraph Cove zien we nog een zwarte beer met twee jonkies. Onze dag kan niet meer stuk......

Astrid en Joshua zijn in Telegraph Cove gebleven en genieten van dit soort uitzicht..

Vanuit Telegraph Cove rijden we naar Port Hardy vanwaar we met BC Ferry de Inside Passage (een soort fjordengebied) door gaan varen richting Prince Rupert. Een vaart van 15 uur.....

Voor meer foto's Vancouver & Vancouver Island zie fotos British Columbia 1

Naar Blavand, Denemarken Naar bovenkant pagina Naar British Columbia, Canada

Alle informatie op deze site mag worden gebruikt mits bron vermeld wordt